Карелия с кола

Ден 15. 6.26.15 "Карелия с кола: всички скрити кътчета"

Петрозаводск - Kinerma - водопад Koyrinoyya - Yukankoski Фолс - Falls Ahvenkoski - Ruskeala - "Черните камъни" - Sortavala - Landepohya - Ihala

Бягайте за 480 км на ден.

Така че спокойно лети и през втората седмица на нашето пътуване. Днес имаме още един ден, за да се запознае с Карелия. Ние просто отидете в Карелия с кола от една точка до друга, ние ще поставим "тик" в пътуванията си дневник.

Ако се искате да видите невероятната природа на карелски защитени красоти, за да прекарват ваканциите си в режим на дейности на открито, можем да препоръчаме почивка в Карелия с местен туроператор Alem-Tur, надеждна и отговорна компания.

Главният площад на селото, ние пристигнахме около 9 часа сутринта. Децата спят в колата и никога не отиде където и да е, и аз и жена ми направи кратка разходка из улиците на селото, които са били напълно празен.

Честно казано, не видяхме впечатлен. Грижете се за малкия Korel и Кижи на старата порутена колиба като нещо не много. Във всеки от нас Урал село има едни и същи. За да бъде картината пълна, дори трябва да се срещнат местния "космонавт". Космати малък човек с неизвестен възраст и целта си тръгна някъде на автопилот, че е достатъчно ясно, не се чудех, след като вчера.

Църквата, намираща се в центъра на селото, също не дърпайте историята на паметника. Пожълтяване свеж лъч под чисто нов шисти, която носеше следи от скорошно обновяване. От първия, както изглежда, е имало само един купол, разположен под навес на предната веранда.

Цялата проверка имахме половин час. Особено да се обадя тук явно не си заслужава. Така че просто - за "шоу". Единственото, което ни интересува - това е цъфтящи храсти в градините. Белите топки украсени с буйни растения изглеждат много елегантни. Как те се наричат?

Много скоро пътят ни води до първия от днес водопад. оригиналния му име Koyrinoyya, и български означава "куче канавка."

Водопад Dog канавка или Koyrinoyya

тясна река канал работи, а след това с пяна и спрей пада до четири-метрова скала. Можете да шофирате почти до водопада. Но местата около него малко. Само две коли да минат един на друг. Е, това на сутринта бяхме единствените, които тук. Има една паметна табела, която разказва, че някога завод е построен тук. Но сега от него е абсолютно никаква следа ляв. Те правят снимки. Разгледахме камъните на розов гранит, който е водещ похвала - нищо особено. Водопад хубаво, но не изключително. Обади му определено си струва. В продължение на половин час. По-дълъг тук, само за да не правят нищо.

Връщаме се на пистата, спирайки по пътя все още имат малък спомен. Сред боровете ниската огради два гроба - едната с финландската война, а другата с Великата отечествена война.

Колелата на автомобила в Карелия на: пресича асфалтовия път отново и си отиват дълбоко в гората на груб черен път. Следваща Yukankoski водопад, известен също като "бял мост", е най-високата в Карелия - толкова, колкото 18 метър, но разберете, че не е лесно. Благодарение на интернет, която има инструкции стъпка по стъпка - колко метра, за да пътуват, къде да се обърнат, за да видите какви забележителности.

По пътя към водопада

След десет километра изключваме навътре в гората и да отидете на много тясна пътека. Но пътят е достатъчно валцуваните, без дълбок коловоз, така че винаги ще си казваме, че if'll вземете точно в пустинята, след което можете да се обърнеш и да се върна. Направи някои разнообразие река, която пресича дървени мостове.

Водопад Бяла Yukankoski или мостове

Сред гората изведнъж се оказваме в някои дача кооперация. От двете страни на пътя градински къщи около тях над ниските храсти с бели топки от цветя. Чудя се какво е това?

Спазвайте стриктно всички инструкции, указания стигнат до точката. Тук ние не сме първите. стойки за клиринг очукани "Нива". И ние си запазваме за "Qashqai" до няколко десетки метра надолу по паянтови дървени стълби до дъното на каньона, през която тече река необходимо за нас, и веднага да видите желаната водопад.

Разрушаване на няколко потока, водата в жълта пяна спрей стича по камък издатина. Заобиколен от стръмни склонове, обрасли с вековни ели, област изглежда е доста дива и забравен. Това чувство на стрес и няколко дървени трупи, които са паднали от водопада и затънали в скалите. Но това е зад нас все още има няколко туристи, и ти осъзнаваш, че това не е като пустиня. Пътят в сухо време, е на разположение за всички автомобили са.

На горния етаж, мина малко нагоре по течението на реката и направи няколко снимки от върха на водопада. Човек би могъл да остане малко по-дълго, но рояци комари отблъснаха такова желание.

По пътя обратно, преминаване на вила кооперацията, любопитство победих и Daw отиде, за да разберете от местните жители, което се цъфнали в градините си. В резултат на това един разговор с една жена и тя предложи да копае на резници за нас. Но тъй като не е имало малки израстъци, ние станахме собственици на един храст, макар и малка, но с добри корени и цветя на клоните. В колата имаше резерв пластмасова кофа - че това е полезно. С грижа да сложите в нея растение с много земя. Полива, и всички останали от начина, по който ние имаме в багажника цъфтящи калина. Да! Това е декоративна калина, която също се нарича buldenezh. Ние решихме, че това ще бъде нашата сувенир от едно пътуване до баба. Ще се засадят в страната - трябва да се успокоят.

След като на пистата и се премества към Ruskeala. Колкото по-далече и да отидете с кола в Карелия на запад, по-малките български имена, и все повече и повече финландски и карелски, което понякога не веднага и се произнесе.

Преди да се стигне Ruskeala няколко километра, спираме дори един водопад Ahvenkoski, който е известен с факта, че банките си стреляха филма "изгревите тук са тихи". Той се намира край пътя, така че туристите добре, много. На паркинга няколко десетки коли. Кафенета, сувенири, стрелба. Ние първо хапят си сандвичи с чай, а след това отидох да видя околностите. Точно по протежение на брега на малко езеро, в което речните бързеи и падания, има пътека, украсена с различни градински скулптури, изобразяващи обитатели на горите - пънове с очите, на педераст, или дявол. Докато децата всеки снимате, а сега времето е преминал. Ние стигнахме до водопада. Те правене на снимки и там. След това се върна да отиде по-далеч.

Следващата ни спирка на Ruskeala мраморни кариери. След като се е добивало мрамор, но по-късно в кариерата бе залят с вода, а сега те са много живописно езеро, заобиколен от стръмни мраморни скали. Около павиран път за туристите, е отдаване под наем лодки, от другата страна на ямата протегна 400-метрова "бънджи скокове." Паркинг с капацитет до стотици автомобили. Когато плащате за входа в ръцете носят пластмасови гривни, които могат да се качват и слизат от територията на парка през деня.

Ruskeala мраморни кариери

Ние просто тръгна надолу по пътеката, наслаждавайки се на местната природа. На едно място, можете дори да отидете в тунела и в крайна сметка под земята. След това пътят го отвежда в страна с други кариери, където производството се извършват не толкова отдавна. Без всяка история може да не е много интересно - всички просто лежат големи и малки парчета мрамор. Вертикална стена показва естествена вълна и модулации в модела камък. Отидохме в обратната посока. Небето беше намръщено, а скоро капеше ръми. Не можех да се вози на лодките. От всички 10-15 души, но всеки е езда за един час, а лодката не е толкова много, така че трябваше да стоя до дълго.

Аз не знам дали това е законно, но ако имате пари, то вероятно е всичко, което мога. Някои предприемачи са изградили туристическа база на брега на езерото и на самата градина не е сто хектара гори за лов. Имам лични ловни полета. Тогава все пак искаха да организира зоопарк. Ако се съди по факта, че бяхме единствените посетители там, рентабилността на зоологическата градина с голям минус, но собственикът е малко притеснен.

Зоопаркът е голям. Просторни волиери. Асфалтов път. Животните предимно копитни животни. Без ръководство, за да отидете тук, ще бъде не интересен изразходвани за една обиколка на средства не е жалко. Нашият водач е Марина, които едновременно също е ветеринарен лекар на стопанството. Казва интересно, аз отговорили на всички въпроси, които са се опитвали да я достави. Вървяхме около час, всичко, което може да се разглежда, но също така научих много за зад кулисите на частни зоопаркове.

В същото време, времето изчистени, отново стана слънчево, идва време за пет часа през нощта. Ние отново реши по пътя да се обадя на Ruskeala кариера и да опитате късмета си на лодките под наем. В това ние сме щастливи. Потокът от туристи е отминала, паркинг беше празен. Лодкаря на кея изтеглен безплатно от водни лодки. Купихме билети за отдаване под наем на лодка и пет минути по-късно, облечени в спасителни жилетки вече плаващ по водата.

На водата. Beauty Карелия

Какво друго може да ни кажете за тази разходка? Са склонни да хоризонта слънцето красиво осветен мраморни брегове, а камерата е кликнал непрекъснато. Небето стана синьо. Зелена с пресни листа от дърветата. Бяхме се носеше патица малко семейство, а децата бяха във възторг. На лодката, можете да плувате в пещерите, които висят над водата. Чуйте как кух завъртя под сводовете ехо. Всичко от своя страна седеше на греблата. Аз съм на същото място, дори кацна - излезе на малък участък под скалата. Той отиде дълбоко в планински тунел, благоразумно затворен решетка. Часове отделено за нас съвсем достатъчно, за да плува по цялата каньона.

На лодката. Отиди гребане

Върнахме се в колата, за да продължат пътуването си. Нашият път лежеше в посока на Sortavala а следващата цел е просто да си намерят жилище. И изглежда, че всичко върви добре. Обадих се в евтин хотел, оборудван с професионално училище общежитие, декориран в двойна стая. Но когато го достигна, администраторът отказа да ни окупират, защото нас има две деца. Предложих да вземе още една стая, но тя не е част от плановете ни за бюджета. Така че аз се обърнах и реши да се търсят други варианти за нощувка. Както се оказа, това решение не е напълно успешна. Централна хотел при моста е бил зает. Хотелът се намира на улица шперплат бе изпълнен от чужденци - това е петък и финландците са стигнали до нас, за да влезе в пиянски ступор. Друг хотел е жилищна сграда ЕПК, без означения. Железни врати не бърза да се отвори, както и наличието на автобуси и автомобили на съседен паркинг казва, че и тук, ние не свети нищо. Късметът се върнал в хотела на стари лопати в центъра на града. Но има администратор ни брои тази такса за един брой, че хостелът ще бъде да се премахне целия етаж. С празни ръце, проклинайки лоша дума този негостоприемен град Sortavala, решихме да слезем по маршрута, надявайки се да намеря нещо по пътя.

Sortavala, по всичко личеше, стария град, с едно докосване на европейски стил. И може би това би било интересно да се разходите из улиците му, но ... ние не се получи. Също така, тъй като плановете ни са паднали посещение на остров Valaam. В този случай ще трябва цял ден и в областта на финансите, вероятно сравнимо с Кижи. Ние го отложи за бъдещето. В крайна сметка, ние сме сигурни, да се върна тук!

Sortavala бе оставил около девет часа вечерта и продължи покрай западния бряг на езерото Ладога в посока на Приозерск. Пътят там е много забележително. Пълен с наземните части, остри завои, възходи и падения. Като че ли най-старите превозни пътищата малко тапицерия и затова си тръгна. Не за нищо, тук често остават състезания. Селища и градове, финландски имена са напълно съхранени, летяха извън прозореца. И ние с нетърпение за признаци на всяка крайпътна хотел или къща за гости.

В един момент спряхме. ремонтиран и обзаведен хотелски стаи на третия етаж на стара административна сграда. Администратор, отегчен гледане на телевизия, както изглежда, не е имал посетители в хотела. Но двойна стая тя отказа да ни даде четири и три хиляди от тройката - изглежда малко скъпо.

Някъде в гората ние презареждане на неназован бензиностанция и подкара през местната клисурата. Landepohya достигна града (единственото име, да си спомня). Питайте местните около хотела, прати някъде по посока на станцията "ляво ротаторния там, и след това надясно ротаторния". Интересно местен диалект.

След известно време, ние открихме най-дългата дървена двуетажна сграда, в съответствие с местните жители, е хотела. На партерния етаж на музиката гърмеше, и тръгна сватба. На втория са хотелски стаи, тъмни и не жива душа. Чукам на заключената врата, но администраторът не можах да го намеря. Spit, реших да отида по-далеч.

Наташа има дрямка. Вова отдавна държи, но веднага след като той е казал, че можете да спите, не се очаква спиране, той се изключва и се наведе главата си от стола си направо в полето на играчка. Отидохме с кола в Карелия на - за през нощта изглежда.

Беше доста тъмно (не Арктика в края на краищата), когато минахме покрай някои от знаците около хотел w / е преминаването на в село Ihala. Спряно, обърна се, решава да опита късмета си отново. Къщата за гости също е променен от всеки офис или бивше училище. В младите момичета администратора на цялото оборудване е само лаптоп, с когото тя седеше зад стария офис бюрото. Стаите бяха само четири пъти, но ние обеща да се използва само три легла и се споразумеят за цената. Да, в 12-ти час през нощта е някак си по-лесно да преговаря скорост на стая.

Пренесена, сложи на самите деца, също - да спи. Денят беше дълъг и интензивен. Екскурзия до Карелия завършен на превозното средство.

Други изделия от поредицата "на български Севера"

Въведение. Статистически данни за маршрута. обща информация