Миналата година, аз изведнъж се оказва, Алтайските планини. Е, аз живея в Новосибирск, но нито веднъж не е бил в Алтай, не съм виждал планините и бла бла бла :) С една дума, трябва да сте наясно с това трогателна. Впечатления аз тогава получиха през покрива, но не и да се обърнаха на Chemal. Така че тази година определено реши, че трябва да отиде в Алтай и не забравяйте да някъде далеч.

Travel Chuysk - Autokadabra

Между другото, Chu-чревния тракт от дълго време е на разположение в Google Street View. Проверете го.

Новосибирск - Teletskoe rzero

Е, всичко започна както обикновено. Станахме преди зазоряване, за да избяга от задръствания, се качи в колата и се отправили към Телецкое. Аз, жена ми, брат ми и приятелката му. В bratelnika с колата като някои проблеми, така че имахме четири от нас отиде в стария си джентълмен. Честно казано, аз бях обезпокоен от факта, че е необходимо да изпревари на пистата и отмине бурята с четирима души в кабината и климатика малко. За щастие, това не е толкова страшно.

Travel Chuysk - Autokadabra

Първата спирка на обиколката ни беше Горно-Altaisk. Много сладко града. Той буквално опъната по улиците и двойката притиснат от планини от всички страни. Нещо напомни Карлови Вари. И си спомням отношението към пешеходците. По мое мнение, не е много склонен да отстъпи пред тях.

След Горно-Altaisk дадох колелото на брат си, а може би това е най-интересното нещо, което ми се случи в този ден :) Ако не греша, това е първият път, когато карах пътник в задвижващи автомобили с десен волан. И навикът се оказа доста страшно. През целия път съм се клел и попита bratelnika му да се придържа към правото, защото винаги съм мислил, че става обратен. А фактът, че за последен път брат отиде до LHD колата само се засилва страха ми. За щастие, аз скоро свикнах всички с еднакъв размер и успокои :)

Като цяло, за няколко часа на страх в пътническа седалка дясната кола кола и ние бяхме в село Artybash, който се намира на брега на Телецкое.

Travel Chuysk - Autokadabra

Излишно е Телецкое мен някак си не впечатли. Е, това е една от най-големите сладководни алпийските езера. Средната му дълбочина е 175 м, а максималната достига 325! Тя се намира точно в между планините и скалите драстично отиде под водата. Но самите видове езера аз не бях пристрастен. Може би, за да оценят красотата му, ще трябва да прекарат една седмица (или дори две), риболов, диваци живеят на брега на морето, отидете на лодка до южния му бряг, и се наслаждавайте на много тихо и спокойно. Е, всичко напред.

Програмата е най-малко teletskoye - разходка с корабче по северната част на езерото с посещение на няколко водопада и дафинов камък. Ето, например, Chedor водопад.

Teletskoye езеро - Езерото Aya

Останете за малко по-малко от Телецкое, ние се премества в противоположната посока. Lake Aya и всичко свързано с него - доста скучно туристическа дестинация. Почивката в околностите на езерото Aya - това е като да отидете на Турция в петзвезден хотел на база ол инклузив. Като цяло, популярна туристическа дестинация. Е, ние искахме няколко дни на плажа povyalitsya и формирането на становище за това място.

Travel Chuysk - Autokadabra

Ние плуваше в езерото. и още веднъж отидох до пещерата Tavdinsky. Но по цял ден и цяла нощ, ние сме привлечени към хълмовете, които влязоха в къщата с балкон там, където бяхме. На сутринта седяхме в нашата puzoterku и отиде да ги види. Скоро скитал по пътя, по който завъртя туристи УАЗ. Аз винаги си мислех, че сега ние ще се спускат към следващия хълм, и се изкачи обратно няма да успее. Екстремни спортове за начинаещи :)

Като цяло, всички отидохме, отиде, докато не стана ясно, че на следващия хълм ние не се получи. Затова решихме да оставя колата и ходи малко пеша. Намери kadabromobil :)

Пътят нагоре в планината изглеждаше доста кратък и много проста за разходки, но както често се случва в планината - това е фалшиво чувство. Но гледката от планината отвори фънки. Спомням си, че ден.

Travel Chuysk - Autokadabra

Обратно уморените туристи решили да изрежете и наводнен от "къси" трева. И сега виждате kadabromobil. )

Lake Aya - с Ongudai

След това ние решихме да отидем за Chuysk поне докато червената врата, като най-много до заснежените върхове и прохода Katu-Yaryk

Travel Chuysk - Autokadabra

Seminsky пас ние случайно се подхлъзна :) Е, това е, че е доста органично се вписват в планинските серпантини и отлетях най-високата си точка, едва след това да осъзнава, че това е Seminsky пропуск. И като цяло, това не минава, както добре. Пропуски ще бъдат.

Но сега тя е тук, за Semínský пас, и започва най-най-красивите. Това е напълно различен Алтай.

Степни. "Плешив" планина.

Travel Chuysk - Autokadabra

Места стават все повече и повече дива. По пътищата и бродят bychatsya крави. Тези нагли животни, които не се страхуват от нищо. Така забавно да се гледа, каквито са, погледна, и дори не се държи под око, и вие ще имате максимална скорост 60 км / ч. екстракт Желязо.

Вечерта стигнахме селото Ongudai. Ето няколко факти за това село:

1) В селото Ongudai и по-нататък Chuysk Altaians повече, отколкото български. Дори бих казал, че няма почти никакво български. Въпреки това, по пътя автомобили започват да се появяват с монголските стаи.

2) Има много Gophers. Gophers любимата дейност - да минават през пътя пред колата за радост на градските жители :)

3) В селото Ongudai - то няма да Aya. Карахме нагоре и надолу към селото и броят само 3-5 къщи са върнали за туристите. В резултат на това, ние все още достатъчно късмет да се намери на лагер, където е имало свободна единична двойна къща. Надзирателят е любезно се съгласи да изтръгне във втора къща легло. Животът продължава :)

В село Ongudai - Red Gate - езерото Aya

На сутринта ние презареждане на местно бензиностанция съмнителен. В края на деня, в който забелязал разхода на гориво и това е само 6.7 литра на 100 км. "Да, това е страхотно!" - си мислех. Четирима души в една кола, 30 зад, климатика на пълна мощност, планински проходи и агресивен стил на шофиране.

Продължават да бъдат зашеметени от местни видове, ще отбележа, че тези планини няма да видите в Chemal, или най-Телецкое. Не забравяйте да отидете на Chuysk.

Travel Chuysk - Autokadabra

Chike-Таман. Абсолютната височина на седлото на - 1295 m разликата във височината. - 659 км. Класически сияние. Интересно беше да се насочат тук.

Е, и след това от масата на красиви места.

Селото на Ин забележителен Ininskim висящ мост. Тя е построена през 1936 г. и стана първият dvuhstsepnym висящ мост в света.

Travel Chuysk - Autokadabra

Колкото по-далече, по-луксозните видове се появяват пред очите ви. Проверете го.

Обединяване Чуй и Катун.

Момент на слава :)

Travel Chuysk - Autokadabra

Паметник "в чест на най-смелите водачи, които са на Chuysk по време на Великата отечествена война, преодоляване на трудни карти и остри завои, проведено товар отпред и след това да съживи икономиката на страната, които работят за благото и развитието на Алтайските планини."

Красавеца място за паметника.

Друг водопад.

Travel Chuysk - Autokadabra

С качеството на пътищата не е да се намери виновен. Да, и няма много коли. Върви - е удоволствие.

По пътя срещнахме много велосипедисти. В някои среди се нарича Алтай velomazohizmom.

Но, всъщност, нашата цел - червената врата.

За да се продължи.

Докато всички. Тогава ние не отиде този момент. Majestic-Katu Yaryk, Chulchymasha долина, заснежените върхове и ледници, ние решихме да оставим за друг път.

Между другото, да. По пътя обратно към мен се случи нещо странно. Слизането от прохода Seminsky на прав участък от I с тактова честота до 110 км / ч, спирачна чувствах много, много силна вибрация. Дори си мислех, че съм падне колелото в момента. За щастие, аз не бях изненадан, и спирачка на двигателя до първа предавка. След това постепенно се преминава.

Какво беше това? Прегряване на спирачките? Ако е така, това означава, че до прегряване на спирачките трябва да бъдат разпръснати в най-малко 100 km / h, необходимостта да се отиде до могилата и повече или по-малко интензивно спиране. Защото дори когато работи с Chike-Таман аз смело натисна спирачките и нищо никога не прегряват.

По това време не е имало подаръци от трафика :)